FastFood superfood

Onigirazu, czyli „sushi kanapka” ze szparagami

15 maja 2017
onigirazu
Maj to dla mnie początek sezonu – czas, kiedy każdy powód, żeby wyrwać się za miasto, jest dobry. Niezależnie gdzie was poniesie w te pierwsze majowe dni, jedno jest pewne – zgłodniejecie! Mam dla was pomysł na posiłek, który sprawdzi się zarówno w plenerze, jak i w lunchboxie.

Onigirazu to nic innego jak „sushi kanapka”, a dokładniej połączenie japońskiej kulki ryżowej (onigiri) z przystępną formą kanapki. Składniki możemy dowolnie ze sobą łączyć, jak w przypadku standardowych kanapek. Jedyną stałą jest ryż oraz glony nori, które wykorzystywane są również przy tradycyjnej formie sushi. Reszta dodatków to kwestia naszych preferencji. Ja postawiłam na świeże, chrupiące warzywa: sałatę, szpinak, buraczka, marchewkę oraz ogórka. Onigirazu będą jeszcze bardziej pożywne, jeśli dodamy do nich awocado lub panierowane tofu. Niezależnie od fantazji w doborze dodatków warto postawić na składniki sezonowe, dlatego właśnie w moim przepisie znajdziecie również grillowane szparagi. Bo dla mnie jak maj, to szparagi właśnie!

onigirazu

//ONIGIRAZU

– kilka arkuszy glonów nori
– 1 szklanka ryżu do sushi
– 1 i 1/5 szklanki wody
– 3 łyżki octu ryżowego
– 2 łyżeczki drobnego cukru
– 1/2 łyżeczki soli

//DODATKI

– pęczek szparagów
– 1 kostka tofu naturalnego
–  awokado
– 1 marchew
– 1 burak
– ½ ogórka
– kilka liści sałaty rzymskiej
– garść liści szpinaku
– sos sojowy
– ziarenka sezamu czarnego
– wasabi

  • do wykonania będzie nam potrzebna folia spożywcza

vegan sushi

//SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

 

O tym jak przyrządzić Onigirazu przeczytacie na hellozdrowie.pl  

Zobacz także

Brak komentarzy

Odpowiedz