na słodko śniadania

Złota owsianka migdałowa z cytrusami

13 marca 2018
Przednówek to taki czas, kiedy można już poczuć pierwsze tchnienie wiosny. Co zrobić, żeby nie poczuć jej przedwcześnie i nie skończyć z infekcją? Nie zapominać o rozgrzewających, pełnowartościowych śniadaniach. Ameryki nie odkryję – najlepsza jest owsianka. Jak przygotować ją, by chroniła nasz organizm przed negatywnymi skutkami przesilenia wiosennego? Na złoto!

Kurkuma, bo to ona jest odpowiedzialna za wyjątkowe właściwości złotej owsianki, rozgrzewa organizm, ale działa również przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Dodatkowo świetnie pobudza przemianę materii. Jeśli do kurkumy dodamy odrobinę pieprzu, imbiru, kardamonu i cynamonu, to mamy idealny przepis na to, jak nie wychłodzić organizmu podczas najbliższych, przejściowych tygodni.

Żeby było jeszcze zdrowiej, owsiankę możemy przygotować na mleku migdałowym, które dodatkowo wzbogaci ją o inny silny przeciwutleniacz – witaminę E. Mleko możecie przygotować sami, to bardzo proste. Jeśli zaś przesileniu towarzyszy lenistwo (bardzo często) – kupcie gotowe mleko migdałowe, pamiętajcie tylko, by wybierać to niesłodzone.

Do owsianki warto dorzucić ulubione bakalie i owoce. Tu również warto sięgnąć po te bogate w witaminę C. W towarzystwie korzennych przypraw idealnie sprawdzą się cytrusy – grejpfruty i pomarańcze.

//MLEKO MIGDAŁOWE

– 100 g migdałów
– 1 l przegotowanej wody

//OWSIANKA

– 1/4 szklanki płatków owsianych
– 1 szklanka mleka migdałowego
– 1 łyżeczka oleju kokosowego lub innego
– 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1/3 łyżeczki cynamonu
– 1/4 łyżeczki kardamonu
– szczypta czarnego pieprzu
– miód lub syrop z agawy do smaku

//DODATKI:

– 2-3 plastry pomarańczy i grejpfruta
– garść migdałów

//SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

O tym, jak przygotować złotą owsiankę przeczytacie na blogu Jedz sezonowo! Hellozdrowie.pl o tutaj. 

Zobacz także

1 komentarz

  • Odpowiedz Aleksandra 30 marca 2018 at 09:49

    Owsianka z kurkumą hmmm… brzmi ciekawie! muszę spróbować : )

  • Odpowiedz